خانه » مهدویت » امام زمان (عج) در کتب آسمانی

امام زمان (عج) در کتب آسمانی

(نقلاً عن البخاری، یوم الخلاص ص 51):

دخل عمر ابن الخطاب البیت (الکعبه) أیّام خلافته وقال: والله ما أدری، أدع خزائن البیت وما فیه من السلاح والمال، أو أقسّمه فی سبیل الله؟ فقال له علی  علیه السلام: (امض، فلست بصاحبه، إنَّما صاحبه منّا، شاب من قریش، یقسّمه فی سبیل الله فی آخر الزمان).

عمر ابن الخطاب در روزگار خلافتش داخل بیت (کعبه معظمه) شد وگفت: بخدا قسم نمی دانم چه کنم؟ خزائن وسلاح ومال موجود در بیت را به حال خود بگذارم یا آنرا در راه خدا تقسیم کنم؟ امیر المؤمنین علیه السلام به وی فرمود: برو تو این کار نتوانی کرد همانا انجام دهنده ای این کار از ما است جوانی از قریش که در آخر الزمان آن را در راه خدا تقسیم می کند.

(بحار ج 52 ص 226؛ ویوم الخلاص ص 430):

قال کعب الأحبار: القائم المهدی یبدلُّ الأرض غیر الأرض وبه عیسى بن مریم یحتجّ على نصارى الروم والصین.

کعب الاحبار گوید: قائم مهدی علیه السلام زمین را به غیر زمین تبدیل فرماید وعیسى بن مریم علیه السلام بوسیله ایشان بر نصار ای روم وچین احتجاج می کند.

(یوم الخلاص ص 340):

وفی إنجیل لوقا (36: 24: 21): احترزوا لأنفسکم، لئلاَّ تثقل قلوبکم فی خمار وشکر هموم الدنیا فیصادفکم ذلک الیوم بغته لأنَّه کالفخ، یأتی على جمیع الجالسین على وجه الأرض. اسهروا إذاً وتضرَّعوا فی کلّ حین، لکی تحسبوا أهلاً للنجاه من جمیع المزمع إن یکون، وتفقوا قدام ابن الإنسان.

در انجیل لوقا (36،24،21) است: برای خودتان احتراز کنید مبادا دلهای شما در خماری وسستی اندوه دنیا سنگین شود آنروز ناگهانی بشما در رسد زیرا آن مانند دوام است که به همه ی نشستگان بر روی زمین می رسد بیدار باشید ودر هر لحظه ناله کنید تا از همه ی جزء نجات یافتگان بشمار آئید ودر پیش روی فرزند انسان بایستید.

(یوم الخلاص ص 607):

إنجیل متى (38 – 23): هو ذا بینکم یترک لکم خراباً.

انجیل متى (38 – 26) او خانه شما را ویران شده رها می کند.

(یوم الخلاص ص 348):

إنجیل لوقا (26 – 25: 21): على الأرض یکون کرب أمم بحیره. والناس یغشى علیهم من خوف وانتظار ما یأتی على المسکونه لأنَّ قوّه السماوات تتزعزع. (ألیس هذا حق؟!) أو لیست الأرض الیوم فی کرب تکاد تخنقها الأجواء الملبده بأصوات القذائق والصواریخ والمدافع المدمّره فی ثلاث قارات من العالم؟

انجیل لوقا: (26 – 25: 21) بر روی زمین گرفتاری امت ها وسرگردانی می باشد وخوف وانتظار فراگیر حال مردم می شود وچشم براه راحتی در محل سکونت می گردند زیرا نیروی آسمانها لرزان است (آیا این حق نیست؟) آیا زمین امروز در نگرانی وگرفتاری نیست ونزدیک است قضای زندگی که پیچیده به بانگ بمب ها وموشک ها وتوپهای ویران کننده در سه قاره جهان است گلوگیر نگردیده؟

(یوم الخلاص ص 349):

إنجیل یوحنا (25 – 28: 5): الحقّ الحقّ أقول لکم: إنَّه سیأتی ساعه وهی الآن حین یسمع الأموات صوت ابن الله، والسامعون یحیون. لا تتعجَّبوا من هذا فإنَّه تأتی ساعه فیها یسمع جمیع الذین فی القبور صوته، فیخرج الذین فعلوا الصالحات إلى قیامه الحیاه والذین عملوا السیّئات إلى قیامه الدنیویه.

انجیل یوحنا: (28 – 25: 5) حق به شما می گویم حق به شما می گویم: ساعت مقرره بزودی می رسد وآن ساعت هم اکنون است وقتی که مردگان آوای پسر خدا می شوند وشنوندگان زنده می شوند از این تعجب نکنید زیرا ساعت فرا می رسد که در آن ساعت همه آنان که در قبرهایند آوای او را می شنوند وکسانی که کارهای شایسته کرده اند بیرون می آورند برای قیامت زندگانی وکسانی که کار بد کرده اند خارج می شوند برای قیامت دنیایی.

(یوم الخلاص ص 350):

إنجیل متى (44: 24): کونوا أنتم أیضاً مستعدّین لأنَّه فی ساعه لا تظنّون یأتی ابن الإنسان.

انجیل متى (44: 24): شما نیز آماده باشید زیرا در ساعتی که گمان نمی برید پسر انسان می آید.

(یوم الخلاص ص 607):

إنجیل متى (33 – 32 – 24): فمن شجره التین (أی الأمّه الیهودیه) تعلَّموا المثل: متى صاد غصنها رخصاً وأخرجت أغصانها تعلمون أنَّ الصیف قریب. هکذا أنتم أیضاً، متى رأیتم ذلک کلّه فاعلموا أنَّه على الأبواب.

انجیل متى (33 – 32 – 24): پس از درخت زیتون (یعنی امت یهود) مثل را فراگیرید هر وقت شاخه های درخت زیتون فراوان بیرون آید می دانید که فصل تابستان نزدیک است. اینچنین شما هر وقت تمام آنرا دیدید بدانید که او بر درها قرار دارد.
(یوم الخلاص ص 607):

زکریا (2 – 1: 14): هو ذا یوم للربّ یأتی. فیقسم سلبک فی وسطک وأجمع کلّ الأمم على أورشلیم القدس للمحاربه، فتؤخذ المدینه، وتنهب البیوت، وتفضح النساء ویخرج نصف المدینه إلى السبی، وبقیّه السبی لا تقطع من المدینه.

زکریا (2 – 1: 14): او اینک روزی برای پروردگار می آید لباس رزم ترا در کمرت می بندد وهمه ی امتها را در اورشلیم قدس برای جنگ جمع می کند وشهر را می گیرد وخانه ها غارت می شوند وزنان رسوا می گردند ویک نیمه ی شب بسوی اسیران خارج می شود وباقی اسیران از شهر بریده نمی شوند.

منبع : آثار الصادقین جلد 29 – آیت‌الله صادق احسانبخش (ره)


الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج به حق زینب کبری سلام الله علیها

حتما ببینید

وظایف منتظران

 بسم الله الرحمن الرحیم. همان طور که فرمودید بحث راجع به ادب نسبت به ساحت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *