خانه » آموزش » آشپزی » طرز تهیه بادمجان شکم پر

طرز تهیه بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر با گوشت:

مواد لازم برای بادمجان شکم پر :

 گوشت چرخ کرده 250 گرم
 بادمجان3-4 عدد 
پیاز 1 عدد 
 فلفل دلمه ای2 عدد
 رب گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری
 نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم 
 ادویه و آویشن و پودر پیازبه مقدار لازم 

طرز تهیه بادمجان شکم پر:

برای طرز تهیه بادمجان شکم پر ابتدا بادمجان ها را بشویید و به صورت راه راه پوست بگیرید بهتر است بادمجان ها کمی پوست داشته باشند که بعد از پخت له نشوند. سپس بادمجان ها را نصف کنید. بعد بادمجان ها را کمی سرخ کنید.

وسط بادمجان ها را با قاشق فشار بدهید تا کمی گود و باز شوند.

بادمجان ها را کنار بگذارید و سپس پیاز را نگینی خرد کنید و سرخ کنید سپس فلفل دلمه ای نگینی شده را اضافه کنید و بعد زردچوبه و ادویه را به آن ها اضافه کنید و کمی تفت بدهید بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و سرخ کنید زمانی که سرخ شد رب گوجه فرنگی و نمک را به آن اضافه کنید و به مقدار 1 استکان آب داخل آن بریزید و در تابه را بگذارید و اجازه بدهید تا مواد با هم پخته شوند.

سپس داخل بادمجان ها را داخل ظرف مناسب فر بچینید و از مواد گوشتی داخل آن ها را پر کنید و روی آن ها پنیر پیتزا بریزید. 

مقداری رب گوجه فرنگی را سرخ کنید و همراه با پودر پیاز و و آویشن و کاری و کمی نمک به آن اضافه کنید سپس با کمی آب اجازه بدهید بپزد مقداری که سس غلیظ شد سپس از کنار بادمجان ها اطراف آن ها با قاشق بریزید سپس آن ها را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه به مدت 20 دقیقه بپزید و در آخر گریل بالا را روشن کنید تا روی آن طلایی شود.

خواص بادمجان

  • از ویتامین های موجود در بادمجان می توان به ویتامین های گروهB (مخصوصا B1 و B6)، ویتامین A و C و مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن اشاره کرد.
  • علاوه بر ویتامین ها و املاح یاد شده، بادمجان دارای فیتونوترینت هایی است که خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارند. فیتونوترینت های موجود در بادمجان شامل اجزای فنولیکی مانند کافئیک و کلوروژنیک اسید(chlorogenic acid) و فلاوونوئیدها مانند ناسونین(nasunin) می باشند. اجزای فنولیکی دارای خاصیت ضد سرطانی، ضدکلسترول بد خون و ضد ویروسی می باشد.
  • این گیاه حاوی فیبر بالایی است از این رو برای درمان یبوست و کاهش کلسترول مفید است.
  • تحقیقات جدید نشانگر آن است که بادمجان دارای ماده ای ضد تشنج است و در درمان صرع اثر بسیار خوبی دارد.
  • بادمجان کالری پایینی دارد (هر 100 گرم آن دارای 35 کیلوکالری انرژی است)، به همین دلیل برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مفید است.
  • به علاوه انیس گلایسمی پایین آن(کمتر از 15)، موجب شده است که برای بیماران دیابتی نیز سودمند باشد.
  • بادمجان به دلیل داشتن پتاسیم بالا و سدیم پایین، برای کاهش فشار خون بسیار سودمند است.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج به حق زینب کبری سلام الله علیها

حتما ببینید

طرز تهیه اسموتی موز و نارگیل

مواد لازم برای اسموتی موز و نارگیل برای لاغری:موز یخ زده و خرد شده: 2/1 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *